Jak agencja reklamowa wypracowała kierunki rozwoju!

Case Study OpenGift.pl

Branża: Agencja reklamowa – gadżety reklamowe

Segment: B2B

Portfolio biznesowe: produkty sprzedawane przez e-commerce oraz usługi

Wielkość zespołu: 25+ osób

Zakres działań: strategia biznesowa

Klient

Wszyscy mówili, że tego się nie da zrobić, przyszli bracia Szymon i Paweł i to zrobili. Przenieśli nieco skostniałą branżę gadżetów reklamowych do XXI wieku, proponując wygodny sklep internetowy dla klientów B2B, który zdominował wyniki wyszukiwarki oraz inne kanały marketingowe w internecie.

Wyzwanie

Co jednak zrobić, gdy przez kilka lat z rzędu, co roku sprzedaż rośnie o 100%?Wyzwania zaczynają się piętrzyć. Rośnie zespół, procesy mocniej się komplikują, potrzebna jest struktura. Utrzymanie takiego tempa wymaga zajęcia się tymi wyzwaniami.

Dlatego postanowili się zatrzymać. Spojrzeć na swoją sytuację z szerszej perspektywy. Przeanalizować, gdzie są oraz dokąd i co najważniejsze jaką drogą będą szli.

Działania

Zaprosili Piotra, żeby pomógł facylitować ułożenie ich priorytetów strategicznych i wizji rozwoju.

Proces był prosty, ale niełatwy:

  • spotkania 1:1 z zespołem – których celem było lepsze poznanie organizacji oraz zweryfikowanie perspektywy członków zespołu. Rezultatem spotkań 1:1 były wytypowane szczegółowe kierunki pracy.
  • 5 iteracji 2-3 godzinnych warsztatów – których celem było wyciągnięcie i doprecyzowanie priorytetów,
  • wypracowanie z zarządem wspólnej wizji priorytetów, które zostały opisanie w dokumencie podsumowującym.

Korzystając z wiedzy i zaangażowania zespołu głównym wyzwaniem było znalezienie wspólnego języka i nazwanie intuicji zespołu, tak żeby mieć pewność, że mówimy o tym samym.

Naszym głównym wyzwaniem było uspójnienie zrozumienia kluczowych kierunków rozwoju, tak aby mieć pewność, że mówiąc o danym kierunku, każdy z uczestników projektu myśli dokładnie o tym samym.

Rezultat

Już w trakcie tego procesu widać było efekty – lepsze zrozumienia poszczególnych ról w zespole, to na czym komu zależało oraz, w szczególności, uświadomienie sobie, że mimo pewnych różnic wszyscy mówią o bardzo podobnym kierunku.

W rezultacie powstało hasło przewodnie oraz 3 filary wspierające główną myśl strategiczną.

Wyklarowana strategia była prosta i łatwa do zapamiętania, a co najważniejsze w sposób jednoznaczny pokazująca kierunek rozwoju dla całej organizacji.

Dodatkowymi efektami współpracy było również:

  • wzmocnienie komunikacji pomiędzy zespołami,
  • modyfikacje działań marketingowych,
  • zwiększenie nacisku w obszarze komunikacji wewnętrznej.
Paweł Frieske - Case Study
Współpraca z Piotrem pokazała, że mamy w organizacji bardzo dużo dobrych pomysłów na jej rozwój, a także, że często myślimy o tym samym, ale nazywamy to inaczej. Warsztaty były profesjonalnym doświadczeniem biznesowym , który pokazywał realne zaangażowanie całego zespołu, a dzięki skrupulatnej moderacji Piotra udawało się uchwycić najważniejsze punkty, które posłużyły do opracowania filarów strategii biznesowej w postaci jasnego dokumentu.
Paweł Frieske
Właściciel OpenGift.pl
Współpraca z Piotrem pokazała, że mamy w organizacji bardzo dużo dobrych pomysłów na jej rozwój, a także, że często myślimy o tym samym, ale nazywamy to inaczej. Warsztaty były profesjonalnym doświadczeniem biznesowym, który pokazywał realne zaangażowanie całego zespołu, a dzięki skrupulatnej moderacji Piotra udawało się uchwycić najważniejsze punkty, które posłużyły do opracowania filarów strategii biznesowej w postaci jasnego dokumentu.
Paweł Frieske - Case Study
Paweł Frieske
Właściciel OpenGift.pl

Myślisz, że mogę Ci pomóc?

Zarezerwuj darmową konsultację!