Jak agencja reklamowa wypracowała kierunki rozwoju!
Case Study OpenGift.pl
Branża: Agencja reklamowa – gadżety reklamowe
Segment: B2B
Portfolio biznesowe: produkty sprzedawane przez e-commerce oraz usługi
Wielkość zespołu: 25+ osób
Zakres działań: strategia biznesowa
Klient
Wszyscy mówili, że tego się nie da zrobić, przyszli bracia Szymon i Paweł i to zrobili. Przenieśli nieco skostniałą branżę gadżetów reklamowych do XXI wieku, proponując wygodny sklep internetowy dla klientów B2B, który zdominował wyniki wyszukiwarki oraz inne kanały marketingowe w internecie.
Wyzwanie
Co jednak zrobić, gdy przez kilka lat z rzędu, co roku sprzedaż rośnie o 100%?Wyzwania zaczynają się piętrzyć. Rośnie zespół, procesy mocniej się komplikują, potrzebna jest struktura. Utrzymanie takiego tempa wymaga zajęcia się tymi wyzwaniami.
Dlatego postanowili się zatrzymać. Spojrzeć na swoją sytuację z szerszej perspektywy. Przeanalizować, gdzie są oraz dokąd i co najważniejsze jaką drogą będą szli.
Działania
Zaprosili Piotra, żeby pomógł facylitować ułożenie ich priorytetów strategicznych i wizji rozwoju.
Proces był prosty, ale niełatwy:
- spotkania 1:1 z zespołem – których celem było lepsze poznanie organizacji oraz zweryfikowanie perspektywy członków zespołu. Rezultatem spotkań 1:1 były wytypowane szczegółowe kierunki pracy.
- 5 iteracji 2-3 godzinnych warsztatów – których celem było wyciągnięcie i doprecyzowanie priorytetów,
- wypracowanie z zarządem wspólnej wizji priorytetów, które zostały opisanie w dokumencie podsumowującym.
Korzystając z wiedzy i zaangażowania zespołu głównym wyzwaniem było znalezienie wspólnego języka i nazwanie intuicji zespołu, tak żeby mieć pewność, że mówimy o tym samym.
Naszym głównym wyzwaniem było uspójnienie zrozumienia kluczowych kierunków rozwoju, tak aby mieć pewność, że mówiąc o danym kierunku, każdy z uczestników projektu myśli dokładnie o tym samym.
Rezultat
Już w trakcie tego procesu widać było efekty – lepsze zrozumienia poszczególnych ról w zespole, to na czym komu zależało oraz, w szczególności, uświadomienie sobie, że mimo pewnych różnic wszyscy mówią o bardzo podobnym kierunku.
W rezultacie powstało hasło przewodnie oraz 3 filary wspierające główną myśl strategiczną.
Dodatkowymi efektami współpracy było również:
- wzmocnienie komunikacji pomiędzy zespołami,
- modyfikacje działań marketingowych,
- zwiększenie nacisku w obszarze komunikacji wewnętrznej.