Firma konsultingowa uspójnia strategię dla 4 linii biznesowych.
Case Study Lukardi SA
Branża: IT
Segment: B2B
Portfolio biznesowe: usługi
Wielkość zespołu: 100+ osób
Zakres działań: strategia biznesowa
Klient
Lukardi zajmuje się rozwiązaniami dla biznesu w zakresie usług i technologii IT, elektronicznego obiegu dokumentów, cyberbezpieczeństwa, eCommerce, rozwoju oprogramowania oraz rekrutacji IT.
Niedawna akwizycja, kilka spółek powiązanych i 4 główne linie biznesowe, tak można w skrócie opisać aktualną sytuację w Lukardi S.A. spółce notowanej na giełdzie New Connect.
Wyzwanie
Ze względu na mocno powiększający się zespół (liczący obecnie ponad 100 osób), kilka linii biznesowych Lukardi stało przed wyzwaniem ułożenia swoich działań w jedną spójną całość i wytyczenia priorytetów rozwoju organizacji na najbliższy czas, tak żeby móc skoncentrować się na działaniach marketingowo sprzedażowych.
Dodatkowym wyzwaniem było znalezienie drogi do najlepszego wykorzystania potencjału każdej ze spółek – która miała inną specyfikę oraz inną kulturę organizacyjną.
Działania
Proces składał się z następujących elementów:
- rozpoczęcie projektu z zaangażowanym w projekt zespołem,
- analiza obecnych działań wszystkich działów i spółek,
- spotkania 1:1 z liderami działów oraz zarządem,
- dwudniowy warsztat stacjonarny,
- przygotowanie podsumowania i prace uspójniające,
- podsumowujący warsztat ze stworzeniem roadmapy działań na najbliższe miesiące.
Rezultat
Cały proces pozwolił spojrzeć każdemu uczestnikowi z innej perspektywy na całą organizację. To pozwoliło stworzyć plan, który został zaakceptowany przez wszystkich członków zespołu.
Wypracowany został główny kierunek oraz dwa filary – jeden związany z transformacją wewnętrzną, a drugi ukierunkowany na działania zewnętrzne, który wykrystalizował sposób, w jaki Lukardi będzie budowało swoją przewagę na rynku.
Finalnie, oprócz samego kierunku strategicznego, powstała również roadmapa konkretnych działań i projektów do realizacji, które przybliżą zespół do zrealizowania strategii.
Niezwykle cenna była umiejętność pokazania granicy w ustalaniu priorytetów, dzięki czemu skoncentrowaliśmy się na najważniejszych dla nas kwestiach. W konsekwencji po warsztatach z Piotrem stworzyliśmy road mapę działań strategicznych, wytyczyliśmy kierunki działań dla poszczególnych zespołów oraz z powodzeniem zaczęliśmy realizować cele.